zondag 9 oktober 2022

Even iets moois nr. 490 - zonder titel

Het wilde niet zo, afgelopen vogelvrije vrijdag. Kwam misschien - laat ik eens een oorzaak zoeken - door een paar dagen isolatie vanwege corona, wat de helderheid in het hoofd niet ten goede komt. Zodoende was ik extra blij er weer uit te mogen en maakte er maar het beste van. Eerst maar eens op zoek naar baardmannen.





Ja, die Baardmannen. Schitterende vogeltjes en dit jaargetij verleggen ze hun eetlust naar de zaden in de rietpluimen. Dat levert met een beetje geluk prachtige plaatjes op. Ik zag er best wat, hoorde er nog meer, maar een nabije foto werd me niet gegund.





Gesnapt! Zie je die donkere vlek, half achter de stam van de wilg? Daar heeft een Ransuil zich verstopt en de vraag is: wie bespiedt nu wie?





In de polder blijft deze Buizerd net lang genoeg zitten voor een portretje. Gezien de lichte iris waarschijnlijk een vogel van dit jaar.





Iets verderop zit mevrouw Torenvalk op een boerenhek. Ik wacht een poosje, in de hoop dat ze op jacht gaat en mij laat meegenieten als ze de prooi verscheurt.





Nou dat gebeurt niet. Mevrouw trekt één poot op en dommelt zachtjes in. Na een gemompeld 'welterusten' rij ik weer naar huis.


3 opmerkingen:

  1. Hai Gerrit,

    Altijd mooi die baardmannen, maar het is nog ff wachten totdat ze aldoor zo fijn bovenin de rietpluimen zitten. Toch alvast een mooi plaatje zo.

    Groet,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Gerrit,
    Mooie platen vooral de buizerd en de torenvalk en zo leuk dat je die welterusten zei !
    De Ransuilfoto is een mooie, zo half verstopt Ik vind de foto van de baardmannen al cool, maar een close up willen we natuurlijk allemaal. ( heb ik nog nooit kunnen maken, overigens).
    Groetjes, Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Gerrit
    die Waldohreule hätte nicht jeder gesehen, da muss man schon ein gutes Auge haben, tolle Fotos,
    Grüsse Frank

    BeantwoordenVerwijderen