vrijdag 18 februari 2022

Even iets moois nr. 466 - Net voor de storm

Bij een voorspelde windkracht 10 laat je al je plannen varen natuurlijk. Toch 's morgens nog even in de omliggende polders gaan kijken.





Rammelende Hazen, altijd weer een komisch gezicht. Met z'n vieren hollen ze achter elkaar aan en stoppen af en toe om te vechten.





Deze Roodborst lijkt al een plekje te zoeken om onderin een struik de storm af te wachten.





Een van de leukere vogeltjes die ik toch maar heel weinig zie: de Ringmus. Ook deze verstopt zich voor me, maar gelukkig vindt mijn lensje nog net die chocoladebruine kop.





Een groepje Brandganzen. Een mooie compacte gans, maar er zijn er veel te veel van. Ik zie er wel een paar duizend denk ik.





Met kunst- en vliegwerk probeert deze Aalscholver overeind te blijven, recht tegen de al aantrekkende wind.





O kijk, een vliegende Haas. Al dravend en dollend springen ze over metersbrede sloten of het niks is. De term HAAStige spoed krijgt zo een geheel eigen betekenis.





Gelukkig neemt hij even de tijd op te poseren.





Naast brand- zie ik ook veel Kolganzen. Kenmerkend is de witte bles.





Oei, dit is niet goed en ook niet de eerste die ik zo zie. Een eenzame Brandgans die over het veld waggelt, moeizaam trekkend met zijn vleugels. De vogelgriep eist veel slachtoffers en dat niet alleen onder de ons zo geliefde scharrelkippen...

4 opmerkingen:

  1. Een heerlijke blog, Gerrit.
    Mooi de aalscholver al in zomerkleding. Super de rammelende en slootje springende hazen.
    Ik ben ook gek op ringmussen. Dit jaar nog niet gezien. Brandganzen zijn best wel mooi van tekening, maar bij zo'n grote groep hoop ik dan altijd een roodharige te vinden.
    Mooie foto's, top,
    Groetjes Maria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha..roodharige moet natuurlijk roodhals zijn.. dat krijg je als de boel automatisch 'verbeterd"wordt

      Verwijderen
  2. Hallo Gerrit
    der fliegende Hase ist Top... ich werde mal ausschau halten ob es sowas auch hier in Deutschland gibt ;-))
    Toller Beitrag
    Grüsse Frank

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Gerrit,

    Leuk die rammelende hazen, hier zie ik ze niet zoveel, maar er zijn hier dan ook niet van die uitgestrekte polders. Ringmussen zie je inderdaad steeds minder, vroeger zag je ze op ieder boerenerf. Die aalscholver heb je ondanks de harde wind toch lekker scherp. Helaas de vogelgriep eist veel slachtoffers.

    Groeten,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen