zondag 29 november 2020

Even iets moois nr. 413 - GaiaZoo

Al een poos staat een bezoek aan GaiaZoo op mijn wensenlijstje. Het blijkt een mooie, niet al te grote dierentuin, met een aardige collectie. Erg jammer dat we vanwege de vogelgriep een aantal grote volières niet in mogen. Ik mis zodoende soorten als hop en scharrelaar, Europese vogels die ik graag eens voor de lens zou krijgen. Wat het dan wel werd?





De Geelborstkapucijnaap. Apen staan niet zo heel ver af van ons, en misschien daardoor herken ik een intens verdriet in de ogen van dit aapje.





De Monniksparkiet. Net als bij ons de halsband, schijnt deze soort in delen van het land gewoon in het wild rond te vliegen.





Fotogeniek en schattig, de Rode Panda. Zonder enige inspanning klimt hij hoog de boom in, gebruik makend van takken die - zo zou je denken - te klein zijn om hem te dragen.





De Grote Koedoe is een antilopesoort uit oostelijk en zuidelijk Afrika. Mooi, met die gedraaide hoorns en een witte streep tussen zijn ogen.





Stokstaartjes. Als een stel oude mannetjes houden ze de omgeving in de gaten. Ik moet altijd weer lachen om hoe serieus ze zijn in hun doen en laten; nooit is tijd voor een lolletje.





Gorilla, een echte 'silverback.' Een imponerende verschijning die een beter portret verdient.





Die zie je nog niet eens zo vaak in een dierentuin: de Veelvraat. Heeft veel weg van een beer, maar is eigenlijk een marterachtige, de grootste van die familie.





Gier. Als je snapt hoe je camera zich gedraagt dan kun je zo'n foto maken zonder dat je het gaas ervoor en erachter ziet.





Als afsluiter nog een Berberaap.
















4 opmerkingen:

  1. Wel jammer Gerrit dat je de volieres niet in mocht. Het zijn toch hele leuke fotos geworden. Ik heb hem zelf nog niet gezien maar ik dacht dat de hop ook in Blijdorp zit of zat. Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Gerrit,
    Aardige oogst uit de dierentuin! De topper is de Gier, uiteraard maar direct gevolgd door de Koedoe!
    De andere foto's zijn ook heel geslaagd, de stokstaartjes zo in het licht heel mooi'. Ik zal opletten of ik die Monniksparkiet hier ook tegenkom. Ik heb weer genoten van je selectie!
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig om te zien Gerrit.
    Foto 1 is heel erg mooi net als de nr. 8 de gier.
    Deze zijn favoriet bij mij, zonder de ander te kort willen doen.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die Gier vind ik toch wel heel erg mooi Gerrit,
    maar ook de rode panda komt prachtig over!

    Groet, Helma

    BeantwoordenVerwijderen