maandag 30 april 2018

Even iets moois nr. 322 - de bollenvelden!

Voor foto's van de kleurenpracht van de bollenvelden laat ik de streek bij Lisse en Hillegom links liggen; veels te druk. Meestal ga ik wat noordelijker kijken, in de buurt van Alkmaar, of - zoals in dit geval - naar de Noordoostpolder. Als bijzondere uitdaging neem ik mee om een Gele Kwikstaart mooi op de tulpen te fotograferen. Op gele tulpen, had ik me ten doel gesteld...





Ik moet eerlijk zeggen dat ik een lichte fascinatie heb voor de weidse polders, met hun bomen die als hoge pluimen aan de einder staan.





Het is een schitterend gezicht; mooi contrast ook met het bedrijf en de windmolen op de achtergrond.





Het is altijd de kunst om de afwijking te vinden, zoals deze rode in een veld van roze.





Maar geel op rood is natuurlijk ook prachtig. Mag ik u voorstellen: de Gele Kwikstaart; foerageert graag op tulpen, in dit geval rode. Toen ik deze foto op een internet-community publiceerde zei iemand: "The most breathtaking photo I 've seen in ages." Dat betekent kort gezegd: een prettig plaatje.





Sommige tulpen staan nog in knop.





Het blijven heerlijke onderwerpen om te oefenen met scherp, onscherp, felle of juist zachte kleuren, voor en achter.





Na nog een korte blik op al dat moois keren we voldaan huiswaarts. Het was een goed bestede Koningsdag!

4 opmerkingen:

  1. Altijd mooie kleurrijk die tulpenvelden! Hele mooie foto's
    Groetjes Senna

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie en kleurrijke foto´s Gerrit.
    Foto 3 en 4 vind ik helemaal super, zonder de andere te kort te doen.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo, Fraaie fotoserie met al die prachtige kleuren van de velden, de bomen geven een mooi contrast.
    Groet kees.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Gerrit. Inderdaad een prachtige opname van de gele kwikstaart. Het contrast is heel mooi tussen de gele kwikstaart en de rode tulpen. Mooi zoals de kleur rood in de achtergrond vervaagd. Gr. Ben

    BeantwoordenVerwijderen