zaterdag 29 februari 2020

Even iets moois nr. 386 - rondje kust II

Ik had nog zoveel mooie foto's van mijn rondje kust dat ik er maar een tweede blogje voor inruim. Geniet maar mee!





Op een dijkje foerageert een Wulp in een te fel zonnetje. Ik rij er omheen en maak een foto met tegenlicht. Zo komt hij perfect tot zijn recht!





Tja, waar zie je ze nou niet? In de polder, op daken in steden, aan de kust, de Scholekster lijkt zich overal thuis te voelen.





Een groep Drieteenstrandlopers probeert wat te slapen en blijft toch waakzaam.






Mooi in het gelid trotseren ze de harde wind.





Een tweetal Paarse Strandlopers heeft een onderonsje terwijl ze mij goed in de gaten houden.





Een tweede winter Zilvermeeuw vist een messchede uit de golven. Door hem op de keien te laten vallen kan hij makkelijk bij de inhoud (waarvan ik overigens uit ervaring weet dat die nergens naar smaakt en zo taai is als een stuk ventielslang.)








8 opmerkingen:

  1. Mooie fotos Gerrit, vooral de paarse strandloper. Fijne zondag. Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Gerrit
    wat een mooie verzameling aan foto's heb je gemaakt erg mooi.
    groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Gerrit,
    Ik had ook zo'n reactie als hierboven in mijn te publiceren reacties. Ik heb hem gelijk verwijderd als spam....'
    Maar dat ter zijde.

    Prachtige serie vogels bij de kust. Daar verlang ik dan ook gelijk weer naar. De wulp in tegenlicht is een perfecte plaat. Wat een schoonheid.
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Gerrit
    wunderschöne Serie, tolle Fotos
    Grüsse Frank

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi gefotografeerd allemaal Gerrit.

    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige foto's, ik vind ze stuk voor stuk erg mooi. Dit was toch de Brouwersdam?
    Door de vele storm dagen (vooral op de dagen dat ik vrij was) is het er dit jaar nog niet van gekomen. Ook ijmuiden nog niet, maar als ik deze foto's zie denk ik wel...... ik moet er snel eens heen.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig zoals die drieeteentejs bij elkaar zitten en wat mooi geplaat!
    Die Wulp en scholekster zijn ook fantastisch om te zien.
    Paarse strandloper is ook goed gelukt.
    Heerlijk blog.

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen