woensdag 24 juli 2019

Even iets moois nr. 365 - diverse pluimage

De afgelopen weken kwam er nix van een blogje, maar ik maakte hier en daar toch wel wat foto's. Ik maak er maar een verzamelblog van.





Best een rare vogel, zo'n juveniele Groene Specht. Helemaal gespikkeld van voren.






Nóg een kleuter: een Roodborst, nog vrijwel kleurloos.





Kleurloosheid valt deze meneer niet te verwijten. De Goudvink doet het altijd goed voor de camera.





Nou, nóg eentje dan.





Hier is dan weer weinig kleur aan, maar daaraan heeft hij ook zijn naam te danken: de Grauwe Vliegenvanger. Onopvallend, komt overal voor, maar wie ziet hem ooit?





Een Zwarte Mees twijfelt of hij in bad zal gaan. En zijn spiegelbeeld is natuurlijk ook best interessant...





Aandoenlijk, zo'n jonge Pimpelmees.





Of een jonge Koolmees, ook al zo vertederend.





De Edelherten op de Veluwe zijn in hun 'veeg' periode. Ze vegen nu de fluwelige bast van hun gewei en dan hangen een poosje de vodden langs hun kop. Weinig flatteus, maar noodzakelijk.

4 opmerkingen:

  1. Een heel mooi blog Gerrit.
    Prachtig hoe je de groene specht hebt gevangen met je lens.
    Ik hoor hem hier vaak, maar fotograferen is mij nog niet gelukt.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Gerrit,
    Een mooie serie vogeltjes! Ik ben gek op zwarte mees, goudvink en grauw vliet, dus is dit voor mij genieten. Maar indrukwekkend zijn de eerste en laatste foto Wow, erg mooi!
    Groetjes, Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Gerrit
    mooi die groene specht maar de rest mag er ook zijn.
    groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, groene specht en goudvink, twee soorten die ik nog hoog op mijn wensenlijstje heb staan
    mooie serie, ook de andere vogeltjes heb je prachtig
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen