vrijdag 27 juli 2018

Even iets moois nr. 328 - Veluwe II

Gelukkig had ik vorige week aardig wat foto's gemaakt en nog niet laten zien. Want deze vrijdag was het me toch echt te heet.





Een Sijs kijkt of de kust veilig is om wat te komen drinken.





Een juveniele Roodborst; al wel zelfstandig maar nog niet op kleur.





Ja mooi, een Goudvink in bad. Schitterende vogel die zijn komst van tevoren al aankondigt.





Op zoek naar parelmoervlinders vinden we die nergens. Wel veel Kleine Vuurvlinders. Ook mooi, daar niet van, maar toch... Ik blijf gewoontegetrouw aan de schaduwkant van het beestje.





Ook de Bruine Vuurvlinder is veel aanwezig. Fraaie tekening, en zie die roltong!





Nog niet zo fraai als zijn ouders, maar toch is deze juveniele Appelvink al een prachtige  verschijning.





Een Zanglijster wil wel even poseren. Het licht is niet egaal, maar valt in vlekken en stralen door het gebladerte heen. Dat maakt het belichten lastig, maar als het lukt dan krijg je bijna Rembrandtieke-kleuren. Hoewel ik een liefhebber ben van lichte, luchtige plaatjes heeft dit toch ook beslist wat.





En als er even geen vogel is, dan richt je toch gewoon je camera op de rond rennende muizen...

2 opmerkingen:

  1. Echt hele fraaie foto's Gerrit.
    In welke hut was je?
    Dit zijn echt platen die iedereen wil maken.
    Schitterend gewoon.
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jonge rooodborst, jonge appelvink, zanglijster en drinkende muis, zijn wel favorieten van mij in deze blogpost, maar bovenal de prachtige bruine vuurvlinder. Die zie ik hier voor het eerst en super geplaat!
    groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen