Weer eens het duin in. Ik nam ingang De Zilk en ik hoopte op een mooi plaatje van de braamsluiper en de gekraagde roodstaart. Dat werd 'm niet; ze bleven beide in de beschutting. Desondanks een mooie dag gehad. Kijk maar mee.
De Grasmus. Zijn eenvoudige melodietje maakt hem makkelijk herkenbaar. Af en toe vliegt hij jubelend op om op een ander takje verder te gaan.
De Roodborsttapuit, een vrouwtje. Ze is nogal ongerust dus ik vermoed dat haar nest ergens in het struweel verstopt ligt.
Een Boomleeuwerik daalt af vanuit zijn boomkruin om wat te eten te halen. Zijn zang, die klinkt alsof hij in muzieknootjes een trap afdaalt, maakt me altijd weer vrolijk.
Mooi wel, het Duinviooltje. Er staan er zat.
Boompieper. Leuk en herkenbaar is zijn baltsvlucht. Hij stijgt dan enkele tientallen meters op en laat zich met gespreide vleugels weer zakken. Alsof hij aan een parachuutje hangt.
Nog een keer de Roodborsttapuit, nu de man. Grappig effect wel, zo'n foto tegen een lege, witte lucht.
Tuurlijk, de Vink is er ook. Hij zingt hier tegen een ander zingend mannetje op, enkele tientallen meters verder. Ik blijf er een poosje geamuseerd naar luisteren.
Die moest ik opzoeken: de Bastaardzandloopkever. Zitten ze stil dan vallen ze totaal niet op; bewegen ze dan is dat gelijk met een enorme snelheid.
Hoi Gerrit, je vogeltjes zijn prachtig gefotografeerd. Ik geniet ervan!
BeantwoordenVerwijderenDe bastaard zandloopkevers zijn indrukwekkend en zo scherp in beeld!
Groetjes Maria
Pracht foto's gerrit.
BeantwoordenVerwijderenMooie soorten had je voor de lens.
Groetjes Tinie
Hey Gerrit,
BeantwoordenVerwijderenje had dan wel geen braamsluiper maar wel een hele mooie zingende grasmus.
Deze mag ik ook erg graag zien. Ook je roodborsttapuit heb je heel mooi kunnen vastleggen.
Mooie boompieper en boomleeuwerik. Heel gaaf om te zien.
Ook nog een prachtig duinviooltje en vink en je onderste ofwel laatste foto van de Bastaardzandloopkevers zijn echt klasse!!!! Heerlijk blogje Gerrit.
Groet, Helma