zondag 21 januari 2024

Even iets moois nr. 538 - Weer wat soorten...

Het beviel me wel aardig, dat soorten jagen, en ik ging dus opnieuw achter mooie waarnemingen aan. Jammer dat al voor de derde keer die europese kanarie niet wilde verschijnen, dus we doen het maar met wat ik wel zag.





Tjonge, wat een beauty: de Ringsnaveleend. Vanuit Noord-Amerika komen ze 's winters graag in Ierland en Engeland, en een enkeling vliegt dan nog een stukje door, de Noordzee over. Prachtig, die gebandeerde snavel. Ik zie 'm voor het eerst; een lifer noemen vogelaars dat.





Ik ging nog even terug naar de Grote Burgemeester (zie vorige blog) en die zat er nog steeds. Nu met een zonnetje.





Als ik de auto parkeer hoor ik een gezellig gekwetter uit de elzen en berken. Sijsjes, een hele groep. Hier het vrouwtje.





Nog een Sijs, maar nu het mannetje. Die is wat kleuriger. Ze maken hun nest hoog in een spar. Leuke, sociale vogeltjes.





Een paartje Krooneend. Vooral het mannetje valt op met zijn lichtbruine kop en rode snavel.

4 opmerkingen:

  1. Geweldig!
    Leuke bijzondere soorten en ook prachtig gefotografeerd.
    Groetjes, Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Gerrit,
    ich stimme dir voll zu, die Ringschabelente ist wirklich eine Schönheit und perfekt Fotografiert.
    Grüsse Frank

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi weer Gerrit gefotografeerd en bijzonder groet, Aad.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi gefotografeerd Gerrit, sijsje heb ik deze winter niet gezien ;-((
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen