zondag 10 december 2023

Even iet moois nr. 533 - niet geweldig

Raar, mistig weer, afgelopen vrijdag. Ik ging op zoek naar zomertortel (die ik niet vond) en barmsijs (ik vond een groep van 80 maar geen ervan wilde poseren.) Beetje leeg blogje zodoende.





De Barmsijs. Het land wordt een beetje overspoeld met groepen Barmsijzen. Vraag blijft dan: is het de grote, de kleine of zelfs de zeldzame witstuit? Dat is alleen te zien wanneer je er goed zicht en licht op hebt, en aan beide had ik gebrek. Dus voor mij maar even Barmsijs zonder nadere aanduiding.





Leuke, sociale vogeltjes maar vreselijk rusteloos. En als ze dan ook nog hoog in de boom blijven dan is er bitter weinig van te maken. Maar goed, ik heb ze wel gezien en daar was ik blij mee. Ik maakte 260 foto's van de beestjes en daarvan heb ik er vier bewaard.





Ondertussen wilde in de polder de mist maar niet optrekken. Hier een aantal ovewinterende Kolganzen (die met de witte bles) met ook een juveniel en wat Grauwe.





In de polder tref ik nog deze kleumende Holenduif aan. Ze zitten vaak in behoorlijke groepen op het veld.


2 opmerkingen:

  1. Toch niet saai, Gerrit!
    Altijd fijn buiten en je hebt de barmsijsjes gezien! Ik nog geen een!
    De kleumende holenduif ziet er echt koud uit.. leuke plaat.
    Fijn weekend,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen