maandag 23 april 2018

Even iets moois nr. 321 - de Orchideeënhoeve

Een paar keer per jaar laat ik me verleiden tot het fotograferen in een dieren- of een vlindertuin. Of de Orchideeënhoeve in Luttelgeest. Voor de vlinders eigenlijk...





Maar de hoeve telt meer interessante bewoners. Zoals dit fotogenieke aapje. Het is een Roodbuiktamarin, van oorsprong woonachtig in Zuid-Amerika.





Had ik al verteld dat er ook orchideeën te vinden zijn?





Een Waterschildpad rust in de schaduw van een grote steen, zijn kop net boven water.





De Lorituin zorgt voor een paar aangename uurtjes. Horen en zien vergaat je tussen deze fraai gekleurde papegaaien, maar wat is het leuk!





Ook het geschilderde decor werkt de veelkleurigheid in de hand. Heerlijk, een keer zulke kitsch-foto's te maken...





Na een goed half uur wordt de tuin plots overspoeld door een grote groep Oost-Europees sprekende mensen. Ik neem zo'n toerist maar een keer mee in de compositie, terwijl ik zachtjes 'perestrojka' mompel... Dat betekent zoveel als: 'die papegaai komt net uit bad...'





Vlinders waren er ook. Eigenlijk het gewone arsenaal aan (geloof ik) Aziatische types. Op d' een of and're manier raakte ik er niet door geïnspireerd.





En dat terwijl er toch best leuke plaatjes van zijn te maken.





Kleur, ook bij de vissen die om wat voer bedelen.





"Ga hem maar zoeken" zei de mevrouw toen ik vroeg of de Leguaan nog ergens was te vinden. Na enig speuren vonden we 'm. Een eng beest met een voorwereldlijk uiterlijk en messcherpe klauwen. Ik hou een eerbiedige afstand tot deze griezel die me misschien juist daarom altijd wel erg aantrekt. Mooi hè!





3 opmerkingen:

  1. Hallo Gerrit, een bezoek aan een dierentuin kan inspirerend werken zoals je hier laat zien. Gr. Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie foto's heb je daar gemaakt Gerrit.
    Foto's 3 / 5 / 8 en 10 vind ik de mooiste.
    Fijne zondag, groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen