zaterdag 2 december 2017

Even iets moois nr. 301 - Vage plaatjes

De zaterdag was een dag met mist en rijp; bijzondere omstandigheden dus. Kijken of dat ook bijzondere plaatjes oplevert. We zoeken het in Lage Vuursche.






Twee bladeren, elk met een druppel en een randje rijp.





Iemand zwaait naar me. Hij komt me vaag bekend voor...





De mist geeft een ijle sfeer in het bos. Ik versterk dat door over te belichten en de camera naar boven te kantelen tijdens de opname.





De meeste blaadjes zijn er wel af.





Zo'n bospaadje krijgt ineens toch een heel ander gezicht. De heidestruikjes zijn berijpt, de mist maakt alles wat vager en iets wat kleur heeft springt er dan uit.





Mooi.





Een paar eikenblaadjes met een randje rijp.





Een paar eenzame berken versterken het gevoel van verlatenheid.





O kijk, nog wat kleurige blaadjes. Net of het licht geeft in het verder kale bos.





Eén beuk pronkt nog met herfstige kleuren. Dat zal wel niet lang meer duren.





Diezelfde beuk, vanaf de andere kant gezien.





En als afsluiter een fraai getand blad met een wit randje. Je oog moet er maar net op vallen. Er zijn veel mensen die kijken, maar slechts weinigen die echt zien.


5 opmerkingen:

  1. Prachtige sfeerplaten, Gerrit!
    Je was zeker op de Stulpheide...dat dacht ik te herkennen, maar ja de Vuursche is groot ;-)
    Groet, Maria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Yep, Stulpheide. Altijd mooi en afwisselend, dat rondje.

      Verwijderen
  2. Hallo Gerrit, ziet er heel kunstzinnig uit. Gr.Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie sfeerplaten met voor mij als toppers 1, 3 en 10.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie sfeervolle herfstblog. Prachtig dat herfstbos met als enige kleur de bruine blaadjes.
    De foto's van de berijpte bladeren vind ik ook geweldig
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen