woensdag 11 oktober 2017

Even iets moois nr. 294 - Herfst 3

Nog wat herfstige plaatjes.





Een Eekhoorn heeft een nootje gekaapt uit het bergje dat we voor hem hebben neergelegd. Soms eet hij er eentje zelf op, de rest begraaft hij voor de koude dagen.





Een Inktzwam, op het punt geheel te vervloeien tot drabbige, zwarte inkt.





Vlak naast de caravan zingt de Roodborst. Ik loop er een beetje omheen, zoekend naar de mooiste en kleurrijkste achtergrond. Hij kijkt me niet begrijpend aan...





Zoals meestal op boscampings zijn er Eekhoorns en die worden enthousiast gevoerd en zijn daarom niet schuw. Met een beetje geduld heb je een mooi plaatje voor het uitzoeken.





Op de grens tussen heide en beukenbos treffen we de niet zeldzame Homo Sapiens aan, ondersoort bicyclettus. Onze aanwezigheid wordt genegeerd, dus we kunnen op ons gemak uitkiezen hoe we hem op de plaat vereeuwigen.





Een groepje Porseleinzwammen. Ik probeer er iets artistiekerigs van te maken, maar vraag me af of dat eigenlijk wel gelukt is.





Bij mijn weten nooit eerder gezien: de Fluweelboleet. Hij ziet er eigenlijk een beetje streng uit met die grijze hoed. 


2 opmerkingen:

  1. Leuk Gerrit, vooral het eekhoorntje en het roodborstje :-)
    Ik worstel nog met paddenstoelen, het valt niet mee, maar dit zijn toch wel mooie plaatjes om te bekijken.
    groetjes, Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook deze platen zijn heel mooi.
    het eekhoorntje heeft mijn hart gestolen :-))))
    de laatste foto is ook al zo'n mooitje.

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen