zaterdag 15 september 2018

Even iets moois nr. 332 - Hoge Veluwe

De vogelvrije vrijdag bracht ons op De Hoge Veluwe, in de veronderstelling dat de bronst van de edelherten inmiddels zijn kookpunt zou hebben bereikt.





De bronst-activiteiten vielen nogal tegen. Naast een kleine kudde hindes zagen we slechts één hert. Enigszins plichtmatig wilde hij wel even burlen, maar dat leek eigenlijk alleen bedoeld om die 600 kijkers tevreden te stellen. Hierna ging hij rustig liggen dommelen.





Best vreemd eigenlijk, want er liep een aantal - zelfs in mijn ogen - uiterst aantrekkelijke dames.





Desondanks bleef meneer onverschillig. Er was geen concurrent te bekennen, dus waarom je druk maken?





En onderwijl paste moeder op de kleintjes.





Sommige waren nog zo jong dat ze bij moeder dronken.





Maar toch altijd alert blijven: wie staat er naar ons te kijken?





Omdat we er toch zijn zitten we even in de vogelhut. Ook daar is het rustig, maar deze Heggenmus laat zich even mooi zien. Zit ook in uw tuin.





Tja, in een hut zitten en geen Grote Bonte Specht zien lijkt me onmogelijk. Jammer dat we de zwarte specht wel horen, maar niet zien.
 




Ter afsluiting nog een fraai portret van deze stoere man. Komende weken moet hij zich nog heel druk maken, mogen we aannemen.





De week ervoor waren we in Natuurpark Lelystad, waar we deze jonge Zwijntjes aantroffen.



4 opmerkingen:

  1. Prachtige foto's van de edelherten, indrukwekkend dat mannetje op de eerste foto.
    De specht staat er ook super mooi op, prachtig van kleur en scherpte.
    Ook de kleine zwijntjes en de heggenmus mogen er zijn.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Gerrit, fantastisch mooi het burrelende edelhert van de eerste foto. Waarom zou je je druk maken als 1 keer burrelen genoeg is? Gr. Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hoi Gerrit, volgens mij stonden wij vlak bij elkaar op de wildbaan die vrijdag, zie mijn blog....
    Mooie serie ook van jou. En die zwijntjes uit lelystad..die vind ik nog de allerleukste, vond het jammer dat ik ze op de Veluwe niet heb gezien.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey Gerrit,
    ik ben nog nooit naar de wildbaan geweest maar als ik dan deze prachtige man weer zien dan begint het wel te jeuken hoor hahahahaha....... Het afgelopen jaar ben ik echter niet zo heel erg uithuizig geweest emt de camera en ik weet ook de hutten niet eens op de Veluwe. Wat ik wel weet is dat ik echt zit te genieten van deze prachtige foto's van de herten, de vogels en ook de jonge zwijntjes.
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen