maandag 14 mei 2018

Even iets moois nr. 324 - DoeZoo, Leens

Afgelopen weekend vertoefden wij in het altijd mooie Groningen. We bezochten daar een kleine dierentuin: DoeZoo in Leens. Ze hadden niet alles goed voor elkaar, maar ik maakte er aardige foto's waarvan ik er hier een aantal laat zien.





Leuk, een Kameleon. Grappig hoe hij zijn ogen onafhankelijk van elkaar kan draaien in elke gewenste richting. "Hoe zouden zijn hersens dat verwerken" vroeg iemand naast mij zich af. Daar had ik zelf nog nooit bij stil gestaan...





Een Grijze Roodstaart. "Pas op, kan bijten" stond er op een bordje en de kinderen die konden lezen hielden gepaste afstand. 





Intrigerend en ook griezelig, zo'n Varaan. Zo op het oog zit er niet veel leven in, maar schijn bedriegt!





Een Baardagame in een woestijnachtige setting. Leuk gedaan. 





Dit is een Boa Constrictor. Het is een wurgslang, maar niet sterk genoeg om een mens te doden. Door de lamp die er boven hangt kleurt hij helemaal rood.





Omdat ik zijn pootring heb weggetoverd met Photoshop zou dit zomaar een echte wilde Kerkuil kunnen zijn, ergens in een donkere boerenschuur. Onwaarschijnlijk mooi, dit verenpak.





Buitengewoon schattig, deze twee Kerkuilen naast elkaar. Die witte gezichten hebben iets menselijks en roepen vertedering op. Ik moet zeggen: ik ben er niet ongevoelig voor...





Ja, hier ging het toch echt mis wat mij betreft. Vier van deze reusachtige Oehoe's in een hok van 15x5x5, dat is teveel. Ze konden het niet goed met elkaar vinden...



2 opmerkingen:

  1. hoi Gerrit,
    Mooi die Agame en Kameleon. Maar ik val natuurlijk geheel voor de Kerkuiltjes en de Oehoe!
    Wat een mooie beesten en fraai gefotografeerd!
    Fijn Pinksterweekend!
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt er toch mooie foto's kunnen maken Gerrit.
    Vooral de eerste en de laatste die springen er voor mij uit.
    Fijn weekend, groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen