dinsdag 19 november 2013

HBN fotohut nr. 2: eekhoorns en bosvogels





Eind oktober huur ik hut nr. 2 van Han Bouwmeester. Deze hut staat bekend om de eekhoorn, die zich vrijwel altijd wel laat zien. En verder zijn er natuurlijk de bosvogels die even komen badderen of kijken of er nog wat voer ligt.





Jahoor, daar is de Eekhoorn. Zonder moeite vindt hij de pitjes die ik onder het mos heb verstopt.





Een Heel Deftige Koolmees, kennelijk trots op zijn kleurige ringen...





Een mooi herfsttafereel, zo'n Eekhoorn tussen de paddenstoelen.





Wat een prachtig gezicht. Een Winterkoninkje haalt wat larfjes uit het water, terwijl op de achtergrond de herfst met zijn kleuren pronkt. Het is een donkere dag, maar ISO2500 brengt uitkomst.





Hmmm, lekker zo'n pindaatje...





Een Glanskop komt even een kijkje nemen. Hyperactief en binnen een seconde weer vertrokken.





 Ook de Roodborst laat zich zien. Die kan zomaar seconden lang doodstil zitten. Best handig bij zo weinig licht.





"Beweegt er nou echt wat achter dat gordijntje, of vergis ik me..."





Vaste gast en trouwe klant van welke hut dan ook: de Grote Bonte Specht. Altijd fotogeniek met zijn rode broek.


3 opmerkingen:

  1. Werkelijk magnifiek Gerrit.
    Supermooie platen.
    Een bezoek aan deze hoek staat al een tijdje op mijn lijstje :-)

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooie serie, maar de eekhoorntjes stelen toch wel de show.
    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen