zaterdag 21 januari 2017

Even iets moois nr. 270 - Ruige rijp!

Deze week trof ik het. De rijp zat centimeters dik aan bomen en struiken, precies op mijn thuiswerk dag. Ik nam een wat langere pauze...





 Een scheefgezakte boom buigt zich langzaam naar de Vecht.





Het decor langs de Vecht is sprookjesachtig. Ik heb het nog nooit zo mooi gezien.





Het donkere sleepbootje contrasteert mooi met het wit en lichtgrijs van het dunne ijslaagje.





Twee paarden staan te grazen, met de Loenderveense molen op de achtergrond. Ik besluit even te wachten, want misschien komt er wat beweging in het tafereel en wordt het beeld nog interessanter. Dat gebeurt ook.





Een flauw bocht geeft diepte in de foto.






Het ging me hier over de spiegeling. Ik moet even wachten tot twee eenden zijn voorbij gezwommen.





De Loenderveense molen vervaagt is een dun laagje mist.





Een fraai spiegeling van een karakteristiek huis langs de Vecht.





Ook echt de Vecht: de woonboten. Ze horen er gewoon bij en waar ze recentelijk zijn weggehaald mis je ze.





Wonderschoon, dit 'paleisje' tussen de hoge bomen.


4 opmerkingen:

  1. Hallo Gerrit, ja met zulke weersomstandigheden is het moeilijk thuis te blijven voor thuiswerk!!! Prachtige sfeeropnamen van de winter. Gr. Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige foto's! U heeft m.i. een erg mooie belichting gekozen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig al dat rijp! Foto 8 vind ik echt heel heel mooi plaatje
    Groetjes Senna

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, dat is nou met recht even iets moois! Prachtig die witte wereld van ruige rijp.
    Mooie sfeervolle foto's. Hopelijk nog meer ruige rijp deze winter ( en op een dag dat ik niet hoef te werken)

    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen