zondag 12 november 2023

Even iets moois nr. 530 - allemaal heeeeel gewoon...

De vogelvrije vrijdag kende een overzichtelijke agenda: de spechtinktzwam en de bladkoning. Beide lieten zich niet zien. De regen wel en toen ik thuis mijn kaartje leegde zag ik dat ik alleen maar een paar heeeeeel gewone foto's had van heeeeel gewone soorten. We doen het er maar mee. En: alleen al de spanning van het zoeken gaf me veel voldoening.





Veel meeuwen op veel palen. Vooral kokmeeuw en zilvermeeuw, maar er zit één Stormmeeuw tussen. Daar heb ik op scherpgesteld.





Fuut, ook alweer in wintertenue. 's Winters klonteren ze een beetje samen op groot open water.





Een Aalscholver staat zijn vleugels te drogen en hij laat gelijk even zien hoe zijn verenpak is opgebouwd. Kunstig toch.





Altijd weer mooi, zo'n eerste winter Kokmeeuw. Je ziet nog hier en daar de bruine veren van zijn kleuterjas.

2 opmerkingen:

  1. Hoi Gerrit, jammer voor je dat je de spechtinktzwam en de bladkoning niet gezien hebt. Misschien de volgende keer meer geluk. Toch nog leuke fotos van de meeuwen.

    BeantwoordenVerwijderen