zondag 13 januari 2019

Even iets moois nr. 344 - Dagje Burgers - 2

De vogelvrije vrijdag leverde weinig plaatjes op, dus ik maak de serie vanuit Burgers eerst maar af.





U denkt: een steenuil, maar dat is het niet. Het is een Konijnuil. Wordt ook wel holenuil genoemd. Van oorsprong een bewoner van de savannes op het Amerikaanse continent, maar tegenwoordig ook veel op agrarisch terrein.





Mwah, nog eentje dan. Een kleine, schattige uilensoort.





Nee, je krijgt het niet zomaar op een presenteerblaadje, vogels in een dierentuin. Ik heb op deze Purpergors nogal een tijd staan wachten, alvorens zijn fraai gekleurde rug in beeld te krijgen.





Mooi, deze Blauwschubkwartel. Leeft in groepen in het zuidwesten van de Verenigde Staten.





Een Witvleugelduif op een cactus.





Een Passiebloemvlinder. Zijn roltong is goed zichtbaar.





Een Wenkkrab, een mannetje. Mijn zijn grote schaar lokt hij vrouwtjes en slaat hij rivalen van zich af.




Een Socorroduif, genoemd naar het eiland waar hij voorkwam tot hij uitstierf.





Een fraaie ram van het Dikhoornschaap.


7 opmerkingen:

  1. Fraaie beelden met steeds een fijne zachte achtergrond!

    Groet Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Pracht serie heb je hier Gerrit.
    Het uiltje is mijn favoriet, zonder de ander te kort te willen doen.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige serie Gerrit,
    Maar ik val natuurlijk als een blok voor de foto's 32, 3, en 4....
    Ik heb weer genoten van al je fraaie foto's
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Bas
    dit zijn weer mooie foto's vooral die krab.
    groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Gerrit, ja ik weet natuurlijk dat de foto's in de zoo zijn genomen...maar het blijft wel de kunst om ze toch zo goed mogelijk op een natuurlijke manier te fotograferen zonder storende achtergronden e.d. Hier ben je goed in geslaagd. Gr. Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige foto's.
    Van het Dikhoornschaap heb ik ook een foto van Burgers.
    Mooi is het daar geworden met de Mangrove.

    Groet,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen