zaterdag 5 januari 2019

Even iets moois nr. 343 - Dagje Burgers - 1

Waarheen te gaan, de eerste vogelvrije vrijdag van het nieuwe jaar? Ik kies voor Burgers en neem me voor me te concentreren op de vogels. Een akelig sombere dag, dus hoge ISO waardes nodig. Desondanks zeer genoten.





Je kunt je wel richten op voornamelijk de vogels, maar zo'n schoonheid als de tijger-passiebloemvlinder sla je toch niet graag over...





De Halsbandpekari, een bijtgrage zwijnensoort. Komt voor in woestijnen, regenwoud en graslanden.





Een Lawrencesijs. Een vrij beweeglijk vogeltje. Woont normaliter in de Amerikaanse woestijnen.





Het vrouwtje van de Rode Kardinaal. Omdat deze vogels nogal territoriaal zijn, vliegt er maar één paartje rond.





Van dit woestijnvogeltje heb ik de naam niet kunnen achterhalen. Mooi beestje wel, met die bescheiden kleuren.





De Socorroduif. Toen mensen de kat op het eiland Socorro introduceerden was het snel gedaan met deze duif; in korte tijd was hij uitgestorven. Men probeert door gerichte kweek in dierentuinen weer een populatie te vormen die t.z.t. op het eiland moet worden gebracht.





Mooi, zo'n knalgele Gele Kernbijter. Eveneens een woestijnvogel. Houdt zich graag een beetje verstopt tussen de struiken.





Twee rammen van het Dikhoornschaap. Af en toe stootten ze met de koppen tegen elkaar; ik denk dat het schijngevechten waren.





De Witvleugelduif. Trekt 's winters naar Zuid-Amerika, maar woont 's zomers in het zuiden van Noord-Amerika. Zo te zien voelt hij zich erg thuis op zijn cactus.





8 opmerkingen:

  1. Wat een leuke serie, Gerrit!
    Minisafari, want een buitenlands sfeertje heeft het wel.
    Wat een aparte vogels en die vlinder is ook een beauty. Een halsbandpekari kom je hier op de Veluwe ook niet tegen ;-)
    Ondanks de hoge ISO heb je prachtige foto's gemaakt!
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een hele mooie serie laat je hier zien Gerrit.
    De vlinder is mijn favoriet.
    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hele mooie fotos Gerrit. Jammer van dat sombere mistige weer. Dat woestijn en geel vogeltje vind ik heel mooi. Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Gerrit, gelukkig is er nog de zoo om mooie plaatjes te maken... Wel jammer van het saaie weer. Het ontneemt ons fotografen helaas de kans mooie winteropnamen te maken. Gr. Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke foto van dat zwijn Gerrit, in Burgers Zoo ben ik nog nooit geweest. Groetjes Caroline

    BeantwoordenVerwijderen